måndag 18 januari 2010

Kvinnoakademien

Som rykande färsk medlem i Kristdemokraternas kvinnoförbund blev jag så glad när jag blev antagen till förbundets nya utbildning/kurs för kvinnor som är beredda att ta vidare steg inom den politiska karriären, nya eller gamla.
Vi var ca 20 personer som sammanstrålade på Hakongården i Västerås i helgen för den första etappen i utbildningen.
Ibland händer det - att en grupp människor omedelbart smälter samman och blir ett gäng. Det hände i lördags förmiddag med kvinnorna på Hakongården. Prestigelösa, varma, omtänksamma och uppmuntrande är de ord jag vill använda för att beskriva dessa mina nya vänner.
Tillgångar för kvinnoförbundet och Kristdemokraterna. Inte utan att jag blir lite ödmjuk inför dessa kvinnor som varit med om och uträttat så mycket.
Gissa att jag ser fram emot nästa etapp i april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar