tisdag 10 november 2009

VALDAG 1 2010 är här

Nu har det första steget tagits för att nå framgång i valet 2010 för Kristdemokraterna i Västmanland. Idag antog distriktsstyrelsen valplan, valledning och valbudget...men det absoluta avgörandet ligger nu i distriksstämmans händer den 21 november i Kungsör.

Då kommer alla ombud få säga sitt om valplanering & budget. Och förhoppningsvis kan då valledningen på allvar sätta tänderna i kampanjplaneringen.

Det är lite läskigt att tänka på allt arbete som ligger framför oss. Men samtidigt tänker jag på allt arbete som vi har genomfört i distriktet under de här åren sedan 2006 och kan inte annat säga att vi har gjort ett hästjobb men de få resurser vi har haft och har. Och med det i tanken så har vi gjort vad vi kunnat för att förbereda oss för kommande val.

Göran Hägglund kommer till vår stämma den 21 november i Kungsör och det känns enormt inspirerande att få besök av vår partiledare. Jag hoppas att han kommer med en energiinjektion till alla medlemmar och ombud som kommer, så att vi orkar ta oss an denna utmaning & möjlighet.

Min dröm är att när valdagen är över ska jag gå till sängs med den fulla insikten om att vi gjort allt vi kunnat för att få vakna upp till nyheterna att Kristdemokraterna är valets vinnare - på lokal nivå, i landstinget och minst ett mandat till riksdagen för Västmanland.

Det vore sååååååååå tillfredställande och då ska jag säga "VAD VAR DET JAG SA!!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar