torsdag 28 maj 2009

Besök av Jesper Haglund, virus och kampanjande


Eric Söderbergs glada nuna dök upp och arbetade från kansliet då Teknikbyns bredband hade slagits ut.
Det haglade idag. Stora vita bollar av iskallt hagel vräktes ner över Västerås idag. Och kort därefter var det strålande sommarväder. Konstigt var det.




Just nu på kansliet talar Jesper Haglund-advisor i Europaparlamentet för den största gruppen inom EU -EPP-ED - för ett fullsatt kansli. Har lärt mig att det är 288 ledamöter i den politiska gruppen. Gissa om att KD är ett stort parti i Europa och att vi faktiskt kan påverka. Kristdemokraterna genom EPP-ED har ca 33 procent av alla mandat i europaparlamentet.

Virus slog till i min dator idag men jag tror att jag har det under kontroll, men 4 timmar av dagen gick åt att försöka rädda alla dokument. Det har varit en mycket svettig och panikartad dag.


Imorgon kommer Ebba Busch att besöka Sala och Kungsängskolan. Hoppas att jag hinner dit och åtminstone kan ge henne glada tillrop.
Välkomna in och ta en kopp kaffe.(det är så roligt när vi får besök)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar