måndag 28 december 2009

GOTT NYTT ÅR 2010

Blev just kontaktad av VLT som undrade om jag ville delta i en enkät i tidningen om vilket nyårslöfte jag har.

Hmmm dessa kval....
Om jag går ut offentligt med dessa ställs ju lite högre krav att lyckas....

men efter lite vånda bestämde jag mig att det är just vad som krävs...

så snart blir det offentligt. Mitt nyårslöfte blir att komma i form och att kunna springa 5 km i september.

Idag är det "Menlösa barns dag" - och jag vill påminna om alla barns värde. Häromkvällen sände SVT 1 en kanondokumentär om Malawi's alla förädralösa barn. Ta dig tid att se den på SVT Play. Vi måste se till att Sveriges bistånd verkligen får effekt.

Fick en idé när jag satt och tittade. Sverige kanske skulle ta och "adoptera" ett land och verkligen ägna oss åt att hjälpa detta land på fötter. Demokrati- , utbildnings-, jämställdhets, jordbruks- bistånd utöver det mest elementära - mat & sjukvård.

Hur som haver så vill jag avsluta årets sista inlägg med denna dikt av Elsa Beskow.

Gott nytt år!
Kläppen tungt i klockan slår." Nu är nyår inne"!
Tack du kära gamla år, som så trött på tröskeln står och är snart ett minne!
Nya år,kom med fröjd och sol och vår och ett tacksamt sinne!

ALLT GOTT!

Er ombudsman Maria Lindelöf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar